Studsmatta och pool

Jag vill veta om jag får ha en Studsmatta eller pool på gräsmattan vid min lägenhet?
Tobias

Kommentarer

  • Hej!

    Man får inte ha varken pool eller studsmatta på krambos mark, se text nedan.

    Pool
    Eftersom Krambo är ansvarig för det som finns på ägd mark, är det Krambo som blir ansvarig om en olycka skulle hända.
    Är det dessutom en stor pool som ställs upp på en olämplig plats, till exempel om det lutar ner mot en fastighets källare, då kan bassängen gå sönder och då orsaka vattenskada i källaren. I ett sådant fall kommer den som ställt upp bassängen att bli krävd på kostnaden för reparationen av skadan.

    Studsmattor
    Eftersom Krambo är ansvarig för det som finns på ägd mark, är det Krambo som blir ansvarig om en olycka skulle hända.

    Johanna Kundtjänst/Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.