Studentlägenhet och tillträde

Hej!
Jag funderar på att flytta till Kramfors för studier och söker därmed studentlägenhet. Men hur fungerar det med tillträde?
En lägenhet på Ringvägen 20 är tex tillgänglig och har tillträde nu, men det går att anmäla sig ända tom 31/8. Eftersom mina studier startar den 31/8 vill jag gärna flytta in kring det datumet, men går det att anmäla sig redan nu och själv bestämma inflyttningsdatum?

Tack!
Linnea Dahlberg

Kommentarer

  • Hej!
    Studentlägenheter sägs i regel upp till sommaren i juni eller juli då de slutar att studera, därav tillträdesdatumet som du ser på hemsidan. När du har anmält dig på en studentlägenhet så är det den du kommer att få erbjudande på. "Först till kvarn" Vi ringer upp och vi kommer då överens om vilket datum som du ska flytta in. Du kan flytta in tidigast cirka 10 dagar innan skolstart.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.