CSN som inkomst

Hej!
Jag har bara en enkel fråga som jag hoppas att ni kan svara på. Jag undrar om det går att hyra en vanlig lägenhet och INTE studentlägenhet när min fasta inkomst ligger mot CSN. Jag bor för nuvarande i Umeå (studerar) med Bostaden som bostadsföretag men planerat att flytta tillbaka till Kramfors och har därför denna fundering. Jag har hört via ryktesväg att det krävs en fast inkomst från arbete och där ingår inte CSN, men vill ha svar från er.
Ida Åhlin

Kommentarer

  • Hej!
    Vi godkänner CSN som inkomst om du ska studera. Du kan då bo i en studentlägenhet eller välja att bo i en vanlig lägenhet på ett rum och kök. Bor du i en vanlig lägenhet så har du ingen studentrabatt över sommaren och du måste betala extra för hushållselen.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.