Får man grilla utanför lägenheten?

Hej! Får man grilla i klotgrill på marken utanför lägenheterna på bruket om man kan säkerställa att inget (tex fasad) antänds?
Wilma

Kommentarer

  • Det är tillåtet att grilla, minst 6 meter från huset. Det är alltid ert eget ansvar att se till att ingen störs av rök m m , att det städas och det är släckt då ni lämnar platsen. Detta gäller tills vidare så länge inte Räddningstjänsten eller Länsstyrelsen har infört eldningsförbud utomhus.
    Anki Kundtjänst/besiktning