Gasolflaskor i lägenheten?

Får man förvara gasolflaskor i lägenheten?
Håkan

Kommentarer

  • Hej!
    Då det gäller förvaring av gasolflaskor i hemmet så finns det en del regler kring det. se nedan:

    Förvara gasol hemma
    • Det är förbjudet att förvara gasolflaskor i källare, på vindar och i flerbilsgarage.
    • Gasolbehållare måste förvaras i ett ventilerat utrymme, exempelvis i förråd skilt från bostaden, i eget garage eller på icke inglasad balkong.
    • I en bostad får endast gasol som täcker det egna behovet förvaras, en gasolbehållare för förbrukning och en i reserv.
    • Flaskorna ska alltid förvaras stående. Säkerhetsventilen fungerar inte som den ska om den ligger ner.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.