Det är dålig ordning i vår tvättstuga, kan vi få digital bokning i vår tvättstuga?

Det är dålig ordning i vår tvättstuga, kan vi få digital bokning i vår tvättstuga som vi hört talas om att andra får på sina områden?
Håkan

Kommentarer

  • Digitala tvättstugor
    innebär att hyresgästen får boka sina tider via en skärm vid tvättstugan eller
    i sin egen telefon via en app. Hyresgästen får då bara tillträde till
    tvättstugan och eventuellt torkrum under den tid de bokat. Detta har fungerat
    bra och skapat ordning på de ställen vi infört det. Tanken är därför att
    fortsätta installera allt eftersom.

    Införandet av digitala tvättstugor innebär en standardhöjning för hyresgästen och för att finansiera sådana investeringar tas det ut en liten hyreshöjning på några kronor i månaden. Summan förhandlar vi centralt med Hyresgästföreningen och när vi är överens med dem så behöver vi dessutom ett godkännande från minst 50% av hyresgästerna på ett visst område för att kunna genomföra investeringen.

    Har du problem på ditt område så råder vi dig om att bolla frågan i din lokala hyresgästförening och när ni är många som tycker lika och kan tänka er godkänna hyreshöjningen så hjälper vi gärna till!

    Johanna Kundtjänst/Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.