Välkommen till Krambo ABs kund- och supportforum!
Vi svarar på din fråga inom tre arbetsdagar.
Detta är ett publikt forum, här svarar vi på dina allmänna frågor.
För privata ärenden, kontakta vårt kundservice, info@krambo.se eller ring 0612-71 77 00.
Börja gärna med att se om din allmänna fråga redan är besvarad. Om det gäller en felanmälan, logga in på mina sidor.
Krambo AB är det kommunala bostadsföretaget i Kramfors kommun.
Vårt uppdrag är att vara Kramfors kommuns bostadspolitiska verktyg för att kunna trygga bostadsförsörjningen i kommunen, påverka boendeintegrationen samt öka valfriheten och inflytandet i boendet. Vi ska ha ett aktivt samhällsengagemang och tillsammans med kommunen och andra intressenter medverka till en positiv utveckling och göra kommunen attraktivare som bostads- och verksamhetsort i regionen.
Vi på Krambo är ALLA en del av hemkänslan!
Affärsmässiga, Lösningsorienterade, Lyhörda och Ansvarstagande
innebär att hyresgästen får boka sina tider via en skärm vid tvättstugan eller
i sin egen telefon via en app. Hyresgästen får då bara tillträde till
tvättstugan och eventuellt torkrum under den tid de bokat. Detta har fungerat
bra och skapat ordning på de ställen vi infört det. Tanken är därför att
fortsätta installera allt eftersom.
Införandet av digitala tvättstugor innebär en standardhöjning för hyresgästen och för att finansiera sådana investeringar tas det ut en liten hyreshöjning på några kronor i månaden. Summan förhandlar vi centralt med Hyresgästföreningen och när vi är överens med dem så behöver vi dessutom ett godkännande från minst 50% av hyresgästerna på ett visst område för att kunna genomföra investeringen.
Har du problem på ditt område så råder vi dig om att bolla frågan i din lokala hyresgästförening och när ni är många som tycker lika och kan tänka er godkänna hyreshöjningen så hjälper vi gärna till!