Hur lång är bostadskön i snitt?

Hej, jag är nyfiken på hur lång bostadskön är i snitt? Hur länge måste man vänta från man registrerats för att kunna få erbjudande?
Maya

Kommentarer

  • Hej!
    Du får ett poäng för varje dag du är registrerad. Och det är de som styr på vilken plats du hamnar på varje objekt du söker. Dina poäng jämförs med andra som är i samma kö och objekt.
    Söker du till utkanten såsom Bollstabruk, Nyland och Ullånger så är det cirka 3 månaders väntetid ibland går det snabbare. Hisshus och mitt i centrum kan det behövas mer poäng, ibland upptill två till tre års väntan.
    Katarina Kundtjänst/ Uthyrning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.