Vad kan man förvara i förråd?

Hej! Jag flyttar från hus till en lägenhet på Kvarnberget och har mycket saker och möbler som jag behöver förvara i mitt lägenhetsförråd.
Hur vet man vad man vågar förvara där?
Stina B

Kommentarer

  • Hej Stina. Tack för din viktiga fråga!
    Ett förråd står ofta utan tillsyn och det finns därför risk för inbrott, tänk därför på att inte förvara saker av stort värde där.
    Kopparstaden ansvarar inte för hyresgästernas lösöre - det gäller även saker som förvaras i förråd. Se till att du har en hemförsäkring – det är alltid bra att ha om något oväntat skulle ske.

    I ett källarförråd finns det nästan alltid en viss grad av fukt och det finns en risk att dina saker blir fuktskadade. Ställ därför inte saker direkt mot vägg eller golv.
    Det här upplyser If försäkringar om att inte förvara i ett lägenhetsförråd:
    • Pengar och värdehandlingar
    • Föremål helt eller delvis av ädel metall, äkta/odlade pärlor och ädelstenar
    • Fick- och armbandsur
    • Tv, ljudsystem, dator, datorutrustning med tillbehör
    • Mobiltelefon, smartphone, surfplattor och liknande
    • Gps-utrustning, kameror samt tillbehör till sådan utrustning
    • Vapen, vin, sprit och öl
    • Enskilt föremål eller samling vars värde överstiger 15 000 kr
    Kundcenter