Turordning för studentlägenheter

Hej,

Om man är student och ska söka sin första lägenhet, hur kan kön för studentlägenheterna baseras på poängsystem? Man kan inte ens bli aktiv i systemet om man inte har lagt upp studieintyg? hur kan få studieintyg när man bara fått antagningsbesked? Om man får en lägenhet men ställer sig i kön igen för att söka till en större lägenhet, är det också baserat på poängsystem eller är det nya studenter som får förtur?

Hälsningar

Kommentarer

  • Hej!

    1. Studentkön kan du öppna närsomhelst för att börja samla poäng men först när du skickar in ditt antagningsbesked till oss, öppnas möjligheten upp för att aktivt söka en lägenhet. Eftersom man ofta inte vet långt i förväg vilken stad man kan tänkas plugga i, brukar köpoängen oftast inte vara mer än några hundra som mest. När du tilldelas en lägenhet nollas köpoängen och du får starta om. Många öppnar bara kön för studentboende utan att tänka på att öppna kön för vanliga lägenheter på samma gång. Dessa poäng behåller man vid tilldelning av studentlägenhet och kan sedan använda dem för att söka en annan/större bostad om man vill ha det, eller kanske avslutar sina studier men vill stanna i Falun.

    Bästa hälsningar