Hur länge får jag torka tvätten efter avslutad tvättid?

Hej!
Hur länge har man rätt att torka tvätten efter att själva tvättiden tagit slut? Eller har man bara tid 19-22 tex? (Bor i herrhagen). Kom ner till 22.15 för att hämta tvätten men kom inte in med min blippen.

Kom dock in med nyckel fortfarande. Så tänker för framtiden.

Kommentarer

  • Hej,

    • Det är normalt 1 timme efter tvätt-tiden. Men detta kan skilja sig mellan områden.
    • Undantaget är sista tiden kl. 19–22, då har du bara tillgång till kl. 22 då det ska vara tyst i huset.
    Vänligen,