Tidigare in- och utflyttning?

Hej!
Jag har sökt en lägenhet där det står att det finns möjlighet till tidigare inflyttning. Hur gör man då om man vill flytta in tidigare?

Mvh Sanna

Kommentarer

  • Hej Sanna,

    Tack för din fråga.
    Kommer du och nästa hyresgäst överens om ett annat inflyttningsdatum kan vi skriva om avtalet (endast hela kalendermånader). Båda parter behöver då meddela Marknadsavdelningen detta skriftligt via mejl.

    Kommer ni överens om ett tidigare inflyttningsdatum som understiger en kalendermånad är det viktigt att det blir rätt med nyckelhantering och ev. överlåtelse av slutbesiktningen. Ni själva kommer överens om skicket på städningen. Kopparstaden gör inte någon slutbesiktning. Ni ska också överlämna/ta emot endast en (1) nyckel och resterande nycklar ska kvitteras via bovärden.

    Under perioden hyr den blivande hyresgästen av den avflyttande i andrahand utan att något avtal om det upprättas. Kontrollera gärna med respektive hemförsäkring om vad som gäller om olyckan skulle vara framme under dessa dagar/veckor.

    Med vänlig hälsning
    (Uppdaterad )