Får jag sätta upp en takfläkt?

Hej som jag förstår det är det tillåtet att skruva i taket för att sätta upp en taklampa men vad gäller ang takfläkt? Är det tillåtet att installera?
Mvh

Kommentarer

  • Hej,
    Ja, det är tillåtet men var försiktig så du inte borrar i elkablar som går i taket. Kostnad och utförande av arbete måste du stå för själv. Kopparstaden erbjuder inte att utföra detta tillägg.

    Det är även stor risk för urslag som du kan bli ersättningsskyldig för den dag du flyttar ut.
    Vår besiktningsman säger att han brukar avråda från takfläktar just pga av ovan problem.