Ska jag betala vatten efter jag har flyttat?

Hej,
Jag betalar vatten på min hyra, och ska nu flytta från Falun. Vad händer med min räkning?

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Tack för att du hör av dig!

    Eftersom du betalar vattenförbrukningen i efterskott kommer du att få en sluträkning efter det att du flyttat från din lägenhet.

    Om du sagt upp din lägenhet så kommer vattenförbrukning faktureras som nedan exempel:

    1. Lisa har individuell mätning av vatten och har sagt upp sin lägenhet med sista avtalsdatum sista juni.

    2. I mitten av maj får hon hyresavi för juni och det vatten hon förbrukat i april.

    3. I mitten av juni kommer faktura för vattenförbrukningen i maj.

    4. I mitten av juli kommer fakturan för vattenförbrukningen i juni.

    Vänlig hälsning