Kan jag ta över min sambos kontrakt?

Hej, jag och min sambo har valt att separera. Lägenheten står på honom och är med hans kö poäng. Jag har bott i lägenheten i mer än 3 år. Kan jag på något vis ta över lägenheten om han väljer att flytta till annan ort?
Lisa

Kommentarer

  • Hej,
    Om du varit skriven i lägenheten mer än tre år har du möjlighet att ta över kontraktet. Din sambo måste då säga upp sin del av kontraktet och du behöver skicka in dina inkomstuppgifter. Maila ditt ärende till oss, marknad@kopparstaden.se, så får du mera information.
    Vänligen, Ulrika
    Ulrika