Var får jag rasta min hund?

Hej.
Vi har nyligen införskaffat hund och undrar lite över rastning av honom.
Är det okej att rasta honom på gräsmattor runtomkring i området eller måste man röra sig inom skogar i närheten?

Kommentarer

  • Hej Carl!

    Du ansvarar för att rasta din hund utanför våra bostadsområden. Hunden ska alltid hållas kopplad i våra och tätbebyggda områden. Var noga med att plocka upp bajset efter din hund.

    Med vänlig hälsning
    Anders