När måste man betala hyran vid inflytt?

Hej! Om lägenheten är ledig till exempel fr.o.m. 2020-01-01, måste första hyran vara betald dagen innan då (den 31:a dec) även om man inte flyttar in på en gång?

Kommentarer

  • Hej,
    Ja det stämmer, hyran betalas i förskott. Om du har ett kontrakt från den 1 i månaden så betalar du hela månadshyran även om du inte flyttar in direkt.
    Vänligen,