Hur fungerar media boxen?

Hej!
Vad är det för modem som sitter inbygt i lägenheten? Vad är specifikationerna så jag vet vad som sitter där.
Varför finns det ingen information om modemet när jag flyttat in? Specifikationer så jag vet vad jag ens kan använda det till?

Mvh
Benny
Benny Lindberg

Kommentarer

  • Hej Benny! Det du pratar om är en så kallad media box/tjänstefördelare.
    Media boxen är själva anslutningspunkten mellan stadsnätet och utrustningen i ditt hem.

    Till media boxen ansluter du sen din utrustning, till exempel en router som du köpt eller fått i samband med att du tecknat ett avtal hos en leverantör. Vilka leverantörer du kan välja för bredband kan du se här https://falun.itux.se/
    Vänligen

    Elsa