Mata fåglar

Bor på svärdsjögatan 18b och undrar om det är tillåtet att mata fåglar med upphängda fröhållare nedanför huset i kanten på parken där krikonen växer?
Ser att det är mycket duvor som bevakar marken nedanför. Vet att någon eller några lägger ut matrester på marken under fröhållarna till de större fåglarna och det lockar säkert råttor med.
Ulla Dammert

Kommentarer

  • Hej Ulla,

    Tack för din fråga. Vi vill gärna att man inte matar fåglar med upphängda fröhållare i närheten av huset. Som du skriver så lockar det till sig duvor och risken finns att de bygger bon på eller i närheten av husen.
    Magdalena Kundcenter