Måla

Hej, jag bor med min pojkvän på verkstadsgatan är de okej att måla om köksluckorna och behöver man nått tillstånd eller är de okej o måla om dom själv hemma ?
Frida

Kommentarer

  • Hej Frida,

    Tack för din fråga. Vi avråder alla hyresgäster från att måla snickerier och köksluckor då det är svårt att utföra det på ett fackmannamässigt sätt. Är det inte fackmannamässigt utfört behöver man vara medveten om att man kan bli debiterad för återställning av lägenheten när man flyttar ut.

    Däremot så kan du kontakta vårt kundcenter för att boka in en underhållsbesiktning. Då bedömer besiktningsmannen om ni kan få köksluckorna målade eller bytta. Här kan du läsa mer om renovering av köksluckor.
    Magdalena Kundcenter