Vad för inkomst behövs för att få söka lägenhet?

Hej!
Jag står i bostadskö och vill intresseanmäla på en lägenhet.
Som jag uppfattat det så måste man vid erbjudande på lägenheten skicka in papper över inkomsten. Vad är det som gäller?
Måste man vara fast anställd på ett jobb med månadslön eller går det bra om man har ett anställningsavtal på minst 6 månader med timlön?
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej,

    I våra uthyrningsregler som finns på hemsidan, står det vad som räknas som en godkänd inkomst (fast tjänst, vikariat, a-kassa osv). Inkomsterna ska vara aktuella i minst 6 månader från inflyttningsdatumet. .

    Du skickar in dina inkomstuppgifter först när vi frågat efter dem, inte i samband med att du är en av tio som får ett erbjudande.

    Lycka till!

    Vänligen,

    (Uppdaterad )
  • Jag står på bostadskö och jag har fast anställning men jag fick ingen erbjudande
    Abraham
  • Hej Abraham! Maila marknad@kopparstaden.se så kan dom förklara vad det var som gjorde att du inte fick något erbjudande. 😊
    Elsa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.