Hur utreder ni vattenskada i lägenheten?

Jag har 2 frågor angående vattenskador i lägenhet. Jag undrar över
  1. När upprättas det ett besiktningsprotokoll från Kopparstaden vid vattenskada i en lägenhet?
  2. Hur kan man som hyresgäst få tillgång till protokollet/rapporten om det behöver visas upp för försäkringsbolag i skadeärende?

Mvh
L R

Kommentarer

  • Hej!
    1. När vi har fått in en anmälan om skada och misstänker vattenskada skickar vi en fukttekniker som utreder skadans omfattning. Fuktteknikern kommer från ett företag som är specialiserat på vattenskador. Fuktteknikern upprättar en fuktrapport som skickas till vår byggavdelning,
    2. Vår projektledare planerar sedan de åtgärder som kommer vidtas för att åtgärda skadan. Vår ambition är att arbetet i din lägenhet ska gå så smidigt som möjligt. Projektledaren kontaktar dig och informerar vad som kommer göras och tidsplanen för arbetet. Då kan ni eller ert försäkringsbolag begära ut protokollet från fuktmätningen.

    Elsa