Hur prioriterar man snöröjningen och halkbekämpningen hos er?

Hej,
Jag är hyresgäst hos er och undrar hur ni prioriterar snö och halkbekämpningen i era områden?

Mvh
Tanja

Kommentarer

  • Hej,

    När det snöar åker vi ut när det kommit 5 cm snö och försöker vara klara inom åtta timmar. Om vi kan, så väntar vi tills det inte längre snöar men säger prognosen att det blir ihållande snöfall åker vi ut ändå. Vi jobbar med snöröjning mellan 06.00 och 22.00, i områden med äldreboenden börjar vi redan kl. 05.00.

    Först skottar och sandar vi vid äldreboenden och förskolor. Sedan tar vi gångvägar och brandvägar, därefter ytor vid parkeringar och vid cykelställ.

    När vi plogar ser vi också till att sanda där det behövs, framförallt vid äldreboenden, på gångvägar och vägar till våra områdesparkeringar samt vid husentréerna.

    Tänk på att om du hyr en parkeringsplats av oss så ansvarar du själv för snöröjning på din plats, framför garaget eller carporten.

    Vänligen,
  • Är det jag som hyresgäst som skall stå för skyffel/sand mm eller finns det att låna?

    "Tänk på att om du hyr en parkeringsplats av oss så ansvarar du själv för snöröjning på din plats, framför garaget eller carporten."
    Oline Herou
  • Det finns oftast så du kan låna. Hör av dig till oss på telefon eller mail för att komma i kontakt med bovärden i området om vart det finns att låna. 😊
    Elsa