Hur fungerar motorvärmaren?

Jag hyr en fordonsplats med motorvärmare men förstår inte hur timern fungerar. Hur fungerar den?
Kopparstaden Kopparstaden

Kommentarer

  • Din motorvärmare är temperaturstyrd och känner av vilken temperatur det är utomhus. Hur länge din motorvärmare är på beror därför på hur kallt det är ute - ju kallare ute desto längre tid är motorvärmaren på. Vid +8 grader är den igång cirka 30 minuter innan din avresetid och vid -14 grader är den igång 3 timmar innan avresetiden.

    Du kanske också sett att det finns en digital klocka om du öppnat locket till din motorvärmare? Under den finns knappar där du ställer in din planerade avresetid. Motorvärmaren går då igång och fortsätter gå en stund efter din inställda tid. Bilen är då lagom varm när det är dags för dig att ha den. Har du en kupévärmare i bilen startar den när din motorvärmare startar (om du inte har en separat timer för den).

    Såhär gör du för att ställa in timern:
    • Använd knapparna (+ och -) när du ska ställa in timern. Första knapptryckningen visar tidigare inställda avresetid. Fortsätt sedan klicka på "+" eller "-" tills klockan står på rätt avresetid.
    Här kan du läsa mer och se film om hur du hanterar motorvärmaren och tar hand om din parkeringsplats.
    Magdalena Kundcenter