Ge bort poäng till min dotter?

Hej!
Jag undrar om jag får ge bort ett antal poäng till min dotter som också står i kö hos er?

Mvh
Lena

Kommentarer

  • Hej!
    Poängen är personliga och kan inte överlåtas eller läggas ihop med någon annans poäng för att få ett större saldo. Till exempel kan inte förälders/vårdnadshavares köpoäng överlåtas till dennes barn.

    Det finns två undantag för när köpoäng kan överlåtas
    • Vid dödsfall kan köpoäng överlåtas till make, maka, registrerad partner eller någon
      du varit varaktigt sammanboende med i tre år under äktenskapslika former.
    • Köpoäng kan också överlåtas om make, maka, registrerad partner eller någon du varit varaktigt sammanboende med i tre år under äktenskapslika former, permanent flyttar till Vård- och omsorgsboende.
    Fredrik Uthyrning