Fundering kring slängning av större möbler

Jag har två stolar som är sönder som är mina egna. Alltså inte hyrda/lånade. Jag bor i kaserngården och det verkar inte finnas ett ställe att slänga större grovsopor här. Vad är mina alternativ? Jag har inte tillgång till bil så jag kan tyvärr inte ta mig till soptippen för att slänga dem.
Nicolas Munoz

Kommentarer

  • Hej!

    Om du inte har möjlighet att själv lämna sorterade grovsopor vid en återvinningscentral, exempelvis möbler så kan du få hjälp med det från Falu Energi och Vatten.  Läs mer här.
    Magdalena Kundcenter