Vilken el betalar jag för i min lägenhet?

Jag funderar på att byta till ett billigare boende och har en fråga angående elkostnad. I specifikationerna för en lägenhet jag fått visningserbjudande om står att värme ingår men inte hushållsel. Betyder det att värmen från element ingår? Eventuell golvvärme också? Något mer?
Då började jag fundera på hur mitt nuvarande elavtal ser ut. Jag bor på Trädgårdsgränd 14B, är det samma upplägg där? Att värme ingår men jag debiteras för hushållsel? Eller betalar jag för "elementvärme" också? Och golvvärme?

Jag hittar ingen specifik info på hemsidan, så jag hoppas ni kan räta ut mina frågetecken. Det är avgörande för att jag ska veta hur mycket jag sparar på att byta boende.

Kommentarer

  • Hej,

    I den lägenhet du sökt, ingår värmen från elementen men inte eventuell golvvärme eller annat som drar el.
    Information om el finns på ditt kontrakt. Där står det att värme ingår i hyran men inte hushållsel (du betalar alltså för golvvärme). Där du bor kan du inte välja el-leverantör då det är Kopparstaden som levererar elen. El i den lägenhet du sökt levereras av FEV om du inte själv väljer något annat bolag.
    Vänligen,