Behålla lägenhet vid skilsmässa?

Hej.
Vi ligger i skilsmässa och vår lägenhet är skaffad med min makes köpoäng. Kan jag bo kvar efter separationen/ta över lägenheten?

Kommentarer

  • Hej

    Äktenskapslagen går före hyreslagen och du kan därför ansöka om att överta avtalet i bara ditt namn. Ni behöver uppvisa dokument som visar att ni har ansökt om skilsmässa, eller att den har gått igenom.

    Du behöver också uppvisa att du har inkomst och klarar hyresnivån. Vi gör även en kreditupplysning i samband med kontrollerna.

    Vänligen