Avtalet börjar gälla innan jag kan flytta, vad gör jag?

Hej,
jag letar för tillfället lägenhet i Falun då jag fått jobb till hösten. I nuläget bor jag i annan ort och kan inte flytta härifrån förens mitten av juni. Kan jag ändå söka en lägenhet hos er med inflytt 1:a juni ? Enligt era grundkrav så måste man vara folkbokförd i lägenheten samt enbart ha ett kontrakt, vilket jag inte kan uppfylla förens några veckor efter inflyttningsdatum i så fall.

Med vänlig hälsning,
Maria

Kommentarer

  • Hej, Du kan söka lägenhet hos oss även om du inte flyttar in exakt på det datum kontraktet börjar gälla. Vi kontrollerar folkbokföringen 2-3 månader i efterhand.
    Vänligen,