Vad gäller vid andrahandsuthyrning?

Jag har läst era krav om andrahandsuthyrning, ni kräver att andrahandshyresgästen måste uppfylla våra grundkrav för skulder och betalningsanmärkningar och skötsel, och ni säger att förstahandshyresgästen ansvarar alltid för att hyror betalas in i tid och att störningar inte sker. Måste andrahandshyresgästen inte uppfylla era krav för inkomst?

Kommentarer

  • Hej

    Jo, andrahandshyresgästen behöver även uppfylla krav om inkomst. Jag skulle bli glad om du återkomma med var du läst den informationen du hänvisar till, det går bra att svara här, eller mejla till marknad@kopparstaden.se så att vi kan justera innehållet i texten.

    Jag länkar till vår sida där du kan läsa om vad som gäller för att ansöka om att hyra ut i andrahand:

    Vänligen