SWEREF

Hej!

Har försökt att söka fram en byggnad i Vadstena kommun med koordinater i SWEREF 99. Jag vet att mina koordinater stämmer då de är hämtade ur FIR och fungerar i mitt GIS-program. När jag skriver in dem här så hamnar kartan dock över Spanien, även om jag väljer att de är i SWEREF. Är det här ett vanligt problem eller är det inte fullt utbyggt för SWEREF då det kanske inte är så många som använder det?

MVH
Lina

Kommentarer

  • Hej,

    Det ska fungera med SWEREF men vi kan ha förbisätt något.
    Posta gärna koordinaterna här eller skicka de till info@koordinater.se så kan vi felsöka.

    Koordinater.se
  • Koordinaterna för Rödtornet, Vadstena (enligt FIR):

    X: 6481288,77
    Y: 143766,029

    Lina
  • Testade idag igen och det fungerar fortfarande inte att söka på dessa koordinater utan att hamna i Spanien.

    Lina