Precis ny medlem

Hejsan..

Är just nu inne å kollar lite på hemsidan, efter att ha registrerat mig som medlem..

Några frågor:

1 - Skall jag ha TomTom Home igång för att ladda ner POI ?
2 - Om inte - Vart lägger jag lämpligen de filer jag laddar ner ?
3 - Är sättet som Ni använder vad gäller koordinatsiffrorna i sig det sätt som är vanligast ? Jag hart Gr / Min / Sek i min Tom Tom

Tack för svar vid tillfälle.
Det kommer säkert fler frågor när jag blir varm i kläderna...

Bästa hälsningar

Jörgen Sjöström

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för din feedback.
    Svaret på dina frågor kommer här:

    1. För att skicka intressepunkter direkt till din GPS-enhet behöver du ha den kopplad till datorn och programvara, tex TomTom Home, från leverantören installerat.

    2. Filerna du laddar ner kan du samla på ett lämpligt ställe på din dator, tex Hämtade filer om du har windows 7. Hur du laddar in intressepunkterna viafil till din GPS läser du bäst på tillverkarens hemsida eller i instruktionsboken.

    3. På Koordinater.se skriver vi ut longitud och latitud i formatet WGS 84, både i decimal och DMS (Grader, min, sek). Det finns flera olika format där WGS 84 är det mest använda.

    Koordinater.se