Hjälp

Hej !
Jag undrar hur man gör för att ladda ner alla kategorierna på en gång. Vi ska åka till gotland och ville uppdatera gpsen med info om gotland, men kunde bara ladda ner varje poi var för sig.

sas300

Kommentarer

  • Hej,

    det går tyvärr inte att ladda hem allt på en gång.

    Det finns fler anledningar till det, bland annat att de flesta navigatorer har en max gräns på hur många intressepunkter som kan sparas.

    Framöver har vi planer på att kunna erbjuda geografisk nedladdning, så att du kan ladda ner allt på en viss yta, men det hjälper dig inte just nu.

    Mvh

    Fredrik

    Koordinater.se
  • Hej
    Jag laddade ner 20+ kategorier med bensinstationer, apotek, badplatser, sevärdheter, affären och en massa annat och det tog inte speciellt lång tid. Så fundera på om ni inte skall ladda ner hela kategorier istället för enstaka POI:s. Min Garmin Nuvi 200 (billigaste som fanns för 2-3 år sedan) svalde utan problem över 16 000 POI:s och med deras POI-loader så funkade det plätt lätt att ladda över allihop på en gång -tog typ 10 sek. Sen hur det funkar med Tomtom eller annat vet jag inte men det borde ju inte ha blivit sämre på tre år... ;-)

    Johan