GPS-sök: Format för inmatning av WGS84-koordinaterna

Hej!

Det borde finnas en beskrivning av vilket format man ska använda när man matar in WGS84-koordinaterna, grader eller decimalt. Det kunde t.ex. komma fram som en pop-up när man för pekaren över texten under inmatningsfältet.

Mvh
/Mikael Blomstrand

Mikael Blomstrand

Kommentarer

  • Hej,

    Tanken är att det ska gå att söka både med grader och decimal. Tyvärr går det än så länge bara att söka med decimal. Vi jobbar på att lösa sökning på de olika sätten att skriva in koordinater med grader.

    Till dess att det fungerar borde vi givetvis skriva det. Tack för tipset.

    Koordinater.se