Varför visar ni inte väderkartor med vädersystem, frontlinjer, hög och lågtryck?

Jag hittar inte några väderkartor som samtidigt visar lufttryckslinjer, moln, temperatur nederbörd och frontlinjer som varmfront och kallfront. Dagens väderkartor är fördummande, anser jag, och ger ingen möjlighet till att skapa sig en egen uppfattning/förståelse om väderläget och utveckling framöver.

Är ovanstående något ni kan tänka er att lägga till? Gärna över hela Europa samt Atlanten.

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Bra att höra dina önskemål om kartorna, vi tar det vidare när vi planerar utvecklingen av Klart!

    Så länge kan du titta på våra väderkartor där du hittar information om hur nederbörd och moln rör sig. På våra kustkartor kan du hitta information om svenska kust- och båtvädret med sjörapport, vind, vågor samt vattentemperaturer för Sverige.
  • Ursprungligen hade ni jättebra lufttryckskartor.
    Håller med Johan, dagens regnkartor ger inte tillräckligt bra information.
  • Hej Lars!

    Vad bra att ni meddelar oss vad ni tycker kan förbättras med tjänsten. Det hjälper oss med vad vi ska fokusera på i utvecklingsarbetet!
  • Saknar också kartorna med isobarer, gick lättare att se vart låg högtrycken var på väg .
    Flera i min omgivning håller med om det!
  • Hej,

    Tack för att du hör av dig till oss! Vi ser över kartfunktionen för att se på vilket sätt vi kan utveckla den.
  • Håller fullkomligt med Johan! Vet i hem annan tjänst som har det heller.
  • Hej,

    Tack för din feedback! Vi har med oss den när vi utvecklar Klart.
  • Jag letade precis efter låg/högtrycks kartor och det var svårt att hitta.. önskar också att detta införs hos er i appen!

  • Hej

    Tack för din input. Jag håller med dig. Vi ta med oss det när vi fortsätter utveckla Klart.

    Vänliga hälsningar,
  • Saknar också uppgifter om lufttrycket i prognoserna. Som det är nu behöver jag komplettera era tjänster med andra vädertjänster för att kunna få en bild över lufttryck.
  • Vore ”klädsamt” om ni kunde ge ett rakt svar på frågan istället för att bara tacka för visat intresse.
    Antar att det handlar om ekonomi och att ni inte är intresserade av att ge information som gör det möjligt för människor att tänka och bedöma på egen hand.
  • Hej!

    Som sagt vi uppskattar verkligen eran input och vi hoppas kunna ha med lufttryck bilder i våra kartor i framtiden. Tyvärr är vi ett ganska litet team och utvecklingen av vädertjänsten sker gradvis och vissa saker prioriteras före andra. Tack vare att ni skriver till oss här hjälper det oss att ta besluten när vi prioriterar.

    Vänliga hälsningar,