Varför stämmer inte prognosen?

Vi samarbetar med Foreca, som är en av de mest exakta leverantörerna av väderprognoser i världen, och det är vår grund till att ge så bra prognoser som möjligt.

Vad som är viktigt att komma ihåg är att vi ger prognoser, vi kan inte säga exakt hur vädret kan bli, men vi kan visa på högsta troliga utfall. Därför kan det vara så att prognosen inte alltid stämmer överens med hur vädret faktiskt blir.

Kommentarer

  • Stämmer det verkligen att det ska regna 73 mm i Märsta den 11 juli?
  • Hej!

    Kan säga att prognosen i dag har inte stämt alls och stämmer heller inte med hur det är när jag nu tittar. Skulle åskat och blixtra och regnat här i dag enligt prognosen. Ingenting av detta. Solen skinit och varmt.

    Hälsningar Katarina Thunberg i Ennora Fagersta
  • Hej!

    Ellen:
    Tyvärr blev det något konstigt i vädermodellen, och det är mycket liten sannolikhet att det skulle falla så stora regnmängder i Märsta den 11 juli.
    Katarina:
    Det föll stora regnmängder och förekomma åska i områden omkring Fagersta Katarina så sannolikheten att regn och åska även skulle passerat över dig var stor.

    Vänliga hälsningar,