Varför kan man inte lämna badtemperatur under 10 grader?

Openwaterswimming

Kommentarer

  • Hej,

    Anledningen till varför vi har just 10 grader är för att många förmodligen inte badar när det är kallare än så. Dock finns det anledningar precis som du nämner, så vi ska se över den funktionen och eventuellt i framtiden göra det möjligt att rapportera lägre temperaturer!
  • Också Open water swimming, tack!
  • Hej!

    Tack för din feedback, vi har det i åtanke för framtiden!
  • & varför kan man inte längre rapportera mer än 20°C?

    Just nu är det 21°C i Tvedöra men jag får väl rapportera 20 då… 😀
  • Hej,

    Du ska kunna rapporter till 22 grader! Har du klickat på plustecknet?
  • Hej,

    Jag testade på nytt nu utan att skicka in resultatet. Se bifogad video.
    När jag skrev till er 5/6 kunde jag inte rapportera högre än 20°C men nu 22°C.
    Jag kan förstå om det finns en spärr men den borde inte vara så snäv att det inte går att rapportera verkliga resultat.

    Tack för en bra tjänst!

    Med vänlig hälsning,
    Robert
  • Hej,

    Tack för din feedback. Jag tar informationen vidare att du vill kunna rapportera högre temperaturer!
  • Låter bra!

    Igår badade jag i Tvedöra och mätte till 23,2°C. Jag rapporterade 22°C eftersom det var den högsta temperaturen som var möjlig. Det blir ganska missvisande data.
  • Hej,

    Jag förstår, då vill du såklart kunna rapportera högre! Vi kollar närmare på det.
  • Har också ”problem” med för höga o för låga temperaturer. Vore toppen om ”spärrarna” släpptes. Ibland  vore det också önskvärt att rapportera med decimaler då ex 12,6 är väsentligt sannare än 13 … tack för en bra funktion i övrigt !!!
  • Hej,

    Vi tar med oss feedbacken om att rapportera med decimaler. Har du upplevt några spärrar i rapporteringen nu under sommaren?

    Vänliga hälsningar,
  • Hej!
    Ja flera gånger senaste veckan där temperaturen sjunkit rejält. Och senast i morse 12 grader - det gick inte att rapportera!
    Så undrar jag också varför rapportörens namn tas bort..
    Bästa hälsningar
    Pia
  • Hej igen,

    Konstigt att det blivit så, men nu ska det vara ordnat så att det går att rapportera lägre temperaturer igen, tack för att du skriver och uppmärksammar oss på detta.
    Vi blev tyvärr tvungna att ta bort rapportörens namn då flera störde funktionaliteten genom att använda olämpliga namn som innehöll glåpord b.la. Förhoppningsvis kan vi lösa det på något annat vis till nästa sommar.

    Vänliga hälsningar,