Varför har ni ingen snökarta dvs vilka delar av landet som är snötäckt?

Det vore bra med en snökarta dvs vilka delar av landet som är snötäckt.

Kommentarer

  • Hej!

    Det är ett bra förslag, vi får undersöka det.

    Vänliga hälsningar
  • Hej Mikael,

    Då hemskt gärna med ett uppskattat snödjup också. Finns kanske inte så många utplacerade mätinstrument för detta men tror att det är många som skulle vilja veta.

    Mvh David
  • Hej,

    Jo, det finns mätstationer och interpolationsmetoder för att ta fram sådana. Vi på Klart hinner dock inte göra det dagligen men vi gör det 1-2 gånger i vecka under skidsäsongens "peak". Du hittar den via denna artikel, och den kommer uppdateras igen i eftermiddag.

    https://www.klart.se/artikel/sn%C3%B6djup-feb-2022/

    Vänliga hälsningar,