Väderikoners betydelse

Vad betyder alla ikoner? Har alltid funderat på det men hittar ingen förklaring. Vill veta vad varenda Sol/Molnikon berättar för är förvirrande just nu. Hur kan ett grått moln med två regndroppar ha mer mm regn än precis samma ikon fast med tre regndroppar?

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Ledsen att vi dröjt med svar.

    Vi kommer sammanställa info om detta och publicera i höst.

    Men det låter konstigt det du beskriver. Om du ser det igen får du gärna skicka en bild!