Vad är detta bland molnen ?

Hej! Tänkte höra om någon meteorolog kunde hjälpa mig lösa vad detta kan vara vi kör från Gbg och var mellan Vårberg och Falkenberg när vi upptäckte denna bland molnen! Riktigt coolt!

Kommentarer

  • Hej!
    Härlig bilder, dock inte helt lätt att se strukturen i alla molnens lager. Troligen skapas strimmorna runt solen av att vinden ökar kraftigt på hög höjd, vilket skapar virvlande vindar i strimmorna, ungefär som vid en tornado.

    Vänliga hälsningar,
    Mikael Sjöstrand, meteorolog