Underliggande prognoser

Jämför visar alltid SMHI o YR. Idag Gbg 12-15 visar klart 8 grader och 1,1 mm. SMHI o YR visar 7 grader och 0 mm.
Varför visas dessa alltid som jämförelse?
Är det för att dom alltid är bäst resp nästbäst på prognoserna, vilket jag starkt betvivlar?
Vilka andra prognosmakare har ni som underlag?
Hur viktas underliggande data i er prognos?
Förslag, visa jämförelser för resp ort de som haft bäst prognoser där under lång tid, hela år eller under resp årstid under flera år.

Kommentarer

  • Hej!

    Vår egen prognos har väderdata från Foreca som grund.

    På "jämför" visar vi vår prognos bredvid Smhi och Yr, eftersom det är de mest använda väderapparna i Sverige.

    Hoppas det var svar på din fråga!
    Ha det fint,
    Sandra