Nilsson temperatur

Hej, på prognos översikten så visas ju dels temp i Celsius men även i Nilsson. Något jag uppskattar extremt mycket, men hur avgör ni vilket värde som ska presenteras på översikten?

Verkar ej va snittet under dagen och inte riktigt max värdet heller. Idag i Billsta så anges -20 som det antas ska bli kl 20 ikväll. Nyfiken bara...

Mvh David

Kommentarer

  • Hej David!

    Nilsson temperaturen eller känns som temperaturen beräknas utifrån framförallt vindförhållanden under vintertid, så i prognosen används den prognostiserade vindhastigheten när känns som temperaturen beräknas för kommande timmar och dygn. Luftfuktigheten har också påverkan på känns som temperaturen men det gäller främst varma sommardagar.

    Vänliga hälsningar,
    Mikael
  • Tyvärr missförstod du min fråga. Jag har även svårt att förstå språket/grammatiken i svaret. Det jag undrade var inte vad Nilsson temperaturen innebär utan hur ni avgör hur många grader Nilsson det ska stå på översikten? Se bifogad bild

    Klickar man sedan på önskad dag så syns ju Svensson temperaturen för varje timme. Se bifogad bild. Just i detta exempel är det -20 grader klockan 20 och 22 ikväll.

    Mvh David

  • Nu när jag läser "känns som temperaturen" med lite paus så begriper jag meningarna bättre. Var nog bara avsaknaden av bindestreck, kommatecken osv som gjorde mig förvirrad. Men missförståndet kvarstår ändå vad det verkar.
  • Nu förstår jag din fråga. Tack för bilderna det hjälpte. I översikten är det dagens minimi-temperatur som visas i ljusgrått. Det är den lägsta temperaturen i prognosen under dygnet, och inte Nilsson temperaturen. Nilsson temperaturen visas bara när du går inte på en enskild dag och timme.

    Vänliga hälsningar