Jämförvyn stämmer inte med 14-dagarsvyn

Hej! Använder appen och tycker den är mycket bra. Ni prickar ofta rätt. Dock ett problem om man ska kunna lita sätta tilltro till prognoserna. Ert väder ändras beroende på om det presenteras i 14-dagas-vyn eller i jämförelse-vyn, för samma period. När rättar ni till det, har pågått ett bra tag nu?

Kommentarer

  • Hej!

    Kul att du tycker om appen. Blir tyvärr problem när hela dagarna ska sammanfattas med en symbol och det sker på lite olika sätt i 14-dagarsvyn och jämförelse vyn. För att jämförelsevyn ska vara korrekt mellan de olika väderinstituten behöver data visas på exakt samma sätt. Men i vår prognos vill vi helst gör det lite annorlunda, därför skiljer dom tyvärr lite, vi ska titta på om vi kan göra det bättre men det står tyvärr inte högst på priolistan.

    Vänliga hälsningar,