Jämförelsefunktionen funkar inte kring midnatt

Om man använder jämförelsefunktionen runt midnatt visas inte data för SMHI och YR för det närmaste dygnet, bara från nästa midnatt och framåt:

Kommentarer

  • Från midnatt och en timme framåt visas SMHIs och YRs prognos med ett dygns förskjutning, dvs det som visas som de närmaste timmarnas prognos gäller egentligen 24 timmar senare. Jag misstänker att något är fel i API-anropen som görs till SMHI respektive YR, förmodligen används lokal tid i stället för UTC eller tvärt om.

  • Hej!

    Tack för att du uppmärksammar det. Vi ska titta närmare på hur det kommer sig.

    Vänliga hälsningar,