iPad-appen i liggande format

Knapparna längs nederkanten fungerar inte i liggande format. Inget händer när man trycker på dem.
Vrid till stående, tryck t ex på Favoriter, eller Mer och vrid sedan tillbaka till liggande fungerar. Men knapparna i nederkant fungerar inte liggande.
Kartor går inte att vrida till i liggande format men det är en annan historia som jag sett felanmälan på. Okej att Sverige är avlångt och kartan gör sig bäst i stående format, men så krångligt kan de inte vara att göra layouten responsiv så kartorna fungerar även liggande.

Jag använder iPad med externt tangentbord 99% av tiden och då är det frustrerande att inte kunna använda Klart-appen utan att behöva koppla loss tangentbordet och vrida iPaden till stående.

Kommentarer

  • Hej! Förstår att det är frustrerande, vi har haft problem med iPad och försöker lösa detta.

    Tack för ditt tålamod!
  • Hej. Är det verkligen så att jag inte kan läsa Klart på iPaden i landskap (liggande) format?
  • Hej Göran!

    Tyvärr kan du inte det, ledsen för det! Det skulle kräva mycket utveckling och vi kan inte prioritera det just nu.

    Ha det fint,
    Sandra