Kan jag ställa in språk i appen?

Hej, jag hittar inte inställningar. Jag har ingen svensk språk i min app fast engelska. Jag vill inte använda engelska på automatisk skäl. Jag är tysk och prata bra svenska. För att förbättra min svenska vill jag gärna använda den här appen på svenska. Det är dålig att appen erkännar att mobilen har som standartspråk  tysk och översättar det automatisk till engelska. Det är inte bra för inklusion och integration.  Lägg gärna in inställningar så kan alla välja själv.

Kommentarer

  • Hej Norbert!

    För att få Klart-appen på svenska så är det precis som du säger så att du måste ställa in hela mobilens språk på svenska.

    ​Om du ställer in mobilen på ett annat språk än svenska så blir språket i appen engelska.

    Jag ska ta din feedback vidare om att du skulle kunna vilja välja själv i appen vilket språk du vill ha den på!
  • Hej. Jag är dansk och har samma problem som Norbert. Vil så KLART gärna kunne välja språket själv.
    Vänliga hälsningar Jørgen Hansen, Danmark
  • Hej!

    Som nämnt ovan så går det att ställa in appen på antingen engelska eller svenska, då beroende på vilket språk du har mobilen i sig inställt på.

    Vi har förslaget i åtanke om att man i framtiden ska kunna ställa in språket i appen själv.

    Ha en fin sommar!
  • Hej, jag har samma problem.

    Min telefon är inställd på engelska. Men jag vill ha svenska i er app. Fixa en setting för detta i er app. Värdelöst att man inte kan göra det 2018z
  • Hej!

    Tack för din feedback. Jag förstår att det kan upplevas som störande att inte kunna ställa in appen på ett eget språk, utan att den anpassar sig efter telefonen. Vi har förslaget med i utveckligen av Klart!
  • Håller med, låt oss kunna välja språk själva, bara för att jag har telefonspråket på engelska vill jag kunna välja svenska i vissa appar, det är ju mer eller mindre en basfunktion år 2019 att själv få välja språk i appen.
  • Hej,

    Som det ser ut just nu går språket i appen efter språket i telefonen. Flera har efterfrågat att kunna ställa in språket själva i appen, så vi har det i åtanke för framtida utveckling!
  • Logiken för att välja språk finns ju tydligen redan i appen: nii använder den vid start av appen. Allt ni behöver göra är att lägga till en parameter som användaren kan ställa in själv.

    Och varför blir standarden engelska bara för att telefonen inte är på svenska? Det är ett ganska snävt tänk, att man skulle kunna engelska bättre än svenska bara för att telefonen inte är på svenska. Svenskar som kanske ställt in telefonen på arabiska, finska eller bosniska - har dom hellre vädret på engelska tror ni?
  • Hej!

    Vi är medvetna om att flera efterfrågar att kunna ställa in språket i appen själv, så det är något vi funderar på att införa. För tillfället kan man inte det, men det kan vara möjligt framöver.
  • Hej, förstår inte heller hur ni inte kan erbjuda möjligheten att ställa in språk och hur dåligt detta ärendet prioriteras av er. För varje person som klagat ovan finns det tusentals andra som irriterar sig på appen men inte bryr sig om att klaga.
  • Hej,

    Vi är medvetna om att de är flera som efterfrågat detta, och om det blir aktuellt kommer vi att informera er om det!
  • Hur snart i framtiden ligger det att själv kunna välja appen språk?
  • Vänligen gör det möjligt att kunna ändra språk i appen . Min tel är inställd på engelska pga jobbet men jag vill ha appen på svenska . Tack 😀
  • Hej,

    Tyvärr kan jag inte svara på om/när det bmir aktuellt, men självklart kommer vi meddela våra användare om det så fort vi vet!
  • Som i övriga inlägg här vill jag också ha appen på svenska utan att behöva ställa om hela telefonen. Engelska egentligen inget problem förutom i pollen prognosen, där jag inte känner till alla växters engelska namn.
  • Här är en till som verkligen saknar möjlighet att ställa in språk i appen, oberoende av språket inställt i mobilens OS.
  • Hej,

    Tack för er feedback. Vi återkommer om/när det blir möjligt att själv ställa in språk i appen!
  • Jag håller med alla som önskar  sig att kunna installera ett annat språk själv.
    Mvh Raimund
  • Samma sak här! Appen är bara på engelska, och jag vill ha den på svenska! Ser ut som Klart har inga förändringar omg detta ärende...(((
  • Hej,

    Vi vet att det är många som efterfrågar att kunna ställa in språk i appen, och vi jobbar mot det som förbättringsförslag. Vi har dock inget datum på om/när det blir aktuellt, men vi kommer såklart meddela er då.
  • Jag vill ha telefonen på engelska men vissa appar på svenska. Varför kan man inte ändra språket i appen? Det kan ju ta max fem minuter att implementera.
  • Hej,

    Vi vet att flera efterfrågar detta så det är något vi ser över!
  • Jag hhåller med alla som önskar svensk språk i appen. Klart behöver nu minst 2 år och lova att appen  kommer med en möjlighet för inställa svenska språk. Dåligt service.
  • Hej allihopa! Tack för engagemanget!

    Vi kommer ta upp denna fråga med utvecklingsteamet igen, och se om vi kan implementera funktionen.

    Håll er uppdaterade på status i detta inlägg: https://kundo.se/org/klart-se/d/stalla-in-sprak-i-appen/