Uppdatering av radar

Hej

Undrar om ni verkligen har koll på radarn?
För enligt prognosen, så ska det varken regna eller snöa idag i karlskoga. Men det har det gjort,och nu bryter solen fram lite grann.

Kommentarer

  • Hej!

    Såklart vi har koll på radarn. Dock uppdateras inte väderprognosen varje gång det finns en ny radarsekvens, då det sker var 5:e min. Det händer att prognosen missar nederbörd som har låg sannolikhet. Prognosen ger de mest sannolikheten vädret men ibland blir det ett annat utfall.

    Därför är det toppen att använda radarn utöver de väderprognoser som finns för att veta vilket väder som väntas närmaste timmarna. Precis som du gjorde antar jag.

    Vänliga hälsningar,