Björkhagen ligger på fel plats

Jag bor i stockholmsförorten Björkhagen och använder ibland klart.se på datorn. Jag raderade appen från telefonen för ett par år sedan eftersom systemet konsekvent valde att positionera mig på Lidingö när jag var hemma.
Sedan några veckor har jag märkt att själva "Björkhagen, Stockholms län" blir knas i era prognoser. Väderangivelsen skiljer sig ofta stort från "Stockholm" trots att förorten ligger strax utanför Södermalm. Vanligen är temperaturangivelsen 3-5 grader under den som anges för Stockholm. Jag gissar att detta beror på att det är ett annat Björkhagen som avses, men det är lurigt eftersom närmaste förorterna Bagarmossen och Kärrtorp har korrekta prognoser och även dessa anges i formen "Ortsnamn, Stockhoms län". Borde det inte anges "Björkhagen, Norrtälje, Stockholms län" om det är detta som avses?

Kommentarer

  • Hej Agneta!

    Tack så mycket för att du har kollat upp detta och hör av dig!

    Jag ser att Björkhagen ligger felplacerad, den ligger längre ned mot Nynäshamn. Vi flyttar på den så fort vi kan!

    Tack igen för att du rapporterar. Ha det fint!
  • Hej igen! Björkhagen är nu flyttad!

    Ha det fint,
    Sandra