Fel på rapportering av badplatser

Hej,
Jag har precis rapporterat in badtemperaturen för Gårda Brygga Södra. Tre saker:
- Systemets klocka går två timmar fel. Jag rapporterade in 15:54 men på sidan redovisas den som 13:54
- Varför går det inte att rapportera halva grader (betyder en del i början av badsäsongen) när mina inrapporterade 18 grader står som 18,0 grader.
- För västkusten kan stor förekomst av brännmaneter vara en plåga som gör att man avstår från bad. Det vore inte fel att ha ett kommentarsfält för detta. I dag var det t.ex. helt fritt från brännmaneter trots att tidningarna skrivit att det är ovanligt många längs hela västkusten i år.

Mvh

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du rapporterar!

    - Vi är medvetna om att systemets klocka visar fel. Ska fixa det så fort som möjligt.
    - Efter att ha pratat med många användare inför att vi byggde denna funktion så förstod vi att det var många som tyckte halva grader var för komplicerat och onödiga detaljer. Dock har vi decimaler på rapporterna från Havs- och vattenmyndigheten, för deras rapporter får vi inte ändra på.
    - Bra idé! Den sparar vi i idé-lådan! Tack!

    Ha en fin sommar!