Fel Kalvsvik !

Det visas felaktig prognos för Kalvsvik i Stockholms län. Prognosen för Överby som ligger 2 km bort stämmer väl.
Jag är ganska säker på att ni har växlat ”mitt” Kalvsvik med Kalvsvik i Kronobergs län. Vänligen undersök detta. ?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din feedback. Ibland kan det tyvärr vara så att prognosen inte alltid stämmer, men vi ska undersöka och se i fall det blivit något tokigt i det här fallet!
  • Jag bor i Växjö och här är det ofta det är helt fel. Tex just nu har vi inte ett moln på himmelen men ändå visar appen moln? För nån vecka sedan visade appen 0% chans för regn medans det regnade i två timmar 😀
  • Dimmolnen som fanns under lördagen gjorde att prognosen var lite osäker, och bevisligen fel också. Vi jobbar på att presentera väderprognoser som stämmer bättre med förväntningarna utifrån vädersymbolerna. Oftast brukar vår prognos inte missa regn utan snarare överskatta antal timmar regn så intressant och höra att det var tvärtom.

    Vänliga hälsningar,